Nettmarkedsføring for nettkasino

online shop-03

For de aller fleste selskaper er det viktig med synlighet på Internett. For nettkasinoene foregår den aller viktigste markedsføringen på nett, for det er her kundene finnes og det er også her man finner produktet. Uansett hva din bedrift holder på med, om det er nettbutikk, salg av forsikringer eller markedsføring, så er din viktigste oppgave å skape verdier for kundene. Markedsføringens oppgave er å få kundene til å huske akkurat deg den dagen de trenger ditt produkt. Skjønner du allerede nå at for nettkasinoene er denne hverdagen litt vanskeligere enn hos de som selger forsikringer?

 

Synlighet er alfa omega

Det finnes ingen fremtid uten potensielle kunder. Vi snakker om dine prospekter, som du skal nå ut til, samt skape både oppmerksomhet og et behov. For å nå dem har man nå to muligheter. Du kan velge å forfølge dem eller jakte etter potensielle kunder, som er en veldig slitsom og vanskelig prosess. Eller, du kan skape så god nettmarkedsføring rundt din bedrift at de forfølger deg – det er jo mye enklere. Folk som er gode i det de holder på med og som kjenner produktene sine ekstra godt, vet hvordan de skal tiltrekke seg kundene. For et nettkasino er synlighet på nett alfa omega for å lykkes. De kan ikke ringe rundt til sine mulige kunder som en forsikringsselger, og spørre om de er villige til å bytte nettkasino.

 

Innholdsmarkedsføring

Mange av dagens nettkasinoer ser på kunnskap som et godt virkemiddel. Før ble de fleste kasinospill sett på som flaks, men poker er uten tvil et kunnskapsspill. Det samme gjelder til en viss grad også blackjack. Derfor er det viktig å tiltrekke kunder som ønsker å bli bedre i kasinospill. Samtidig skal også kundene oppleve spenning, for det er det kasino også handler om, spenning, nerver, og underholdning. For å vise hva et nettkasino tilbyr på best mulig måte benyttes et viktig verktøy som heter innholdsmarkedsføring. I stedet for korte innholdsløse reklamer eller annonser, så bruker man lengre tekster og blogger for å dele kunnskap. Et selskap som ønsker å ha lojale kunder som spiller poker vil jo at spillerne er best mulig og ikke taper pengene sine med en gang. Kundene skal helst vinne mest mulig og forbli pokerspillere hos akkurat dem. Det å dele kunnskap om hvordan de kan bli bedre i poker er da en viktig del av kundeforholdet.

 

Design og merkevare

Nettkasinoenes logoer må være så gode at de huskes. Derfor er design med på å bygge opp nettkasinoet som en merkevare i seg selv. Et dårlig design skaper ikke tillit. Et godt design som skiller seg ut, får oppmerksomhet, men det er også viktig at den får riktig oppmerksomhet. Hvert budskap må også ha et eget design og her er nettkasinoene helt eksepsjonelle og mange andre bransjer ser opp til dem på grunn av dette. For det finnes også flere typer kasinospillere: De som ønsker å tjene penger på lang sikt, eller de som spiller for tidsfordriv eller for underholdningens skyld. Disse spillertypene har ulike behov.

 

Promotering av produktene

De fleste nettkasinoer har TV-reklamer eksempel Folkeautomaten, men dette gjelder absolutt ikke alle. De gjør seg synlig på andre måter. Uansett må budskapet og produktene promoteres. Derfor bruker nettkasinoer aktivt ulike sosiale medier som Twitter, Facebook eller andre, som oppdateres jevnlig. Kanskje benytter de seg igjen av ulike blogger også, for å spre nytt budskap og igjen, ny innsikt og kunnskap for kundene sine. En TV-reklame er ikke nok alene. Nettkasinoer er også synlige på andre måter på nettet, gjerne ved å sponse arrangementer som får omtale på nettet.

Mye har skjedd innenfor markedsføringsfaget de siste årene, og kanskje har det endret seg så drastisk at det man har lært på skolen ikke gjelder lenger. Faget utvikler seg raskt: Markedsføring på nett er ikke lenger bare annonser, men et engasjerende budskap. Det skal være informerende, og til og med noen ganger pedagogisk utformet. Design er fortsatt viktig og skaper et førsteinntrykk. Men markedsføringen har endret seg mest, og bare de siste 2-3 årene er hvordan denne pakken blir promotert fått en helt ny vinkling.

Comments are closed