Reklame på nett for reisebyrå

 

travel-05

Reisebyråer avhenger i dag av bred og kvalitetsterk promotering på Internett. Folk reiser jo mer enn noensinne, så hvorfor er det så viktig for akkurat reisebyråbransjen å ha god reklame på nett, spør du kanskje deg selv. En av hovedgrunnene til at god nettreklame er så viktig for reisebyråer er at så å si all planlegging, booking og bestilling av ferier og reiser nå til dags foregår over nett, og i et slikt nettbasert samfunn blir det bare enklere og enklere for enkeltpersoner å gjøre dette helt på egenhånd.

Ettersom fly- og reiseselskaper utvikler mer og mer lettvinte nettsider for salg av flybilletter og hotellrom, kan det fort bli økonomisk hungersnød for mange reisebyråer. Blant mangfoldet av sider som finner de billigste flybillettene og de beste hotellene er det derfor viktigere enn noensinne at reisebyråer vet å promotere seg selv på nett på en lønnsom og effektiv måte. Av alle bransjer som tar i bruk Internett som en plattform for å reklamere for sine tilbud og tjenester, så er reisebyråbransjen mest sannsynlig en av de viktigste. God nettreklame vil kunne overbevise kundene om at det er sikrere, bedre og enklere å la et reisebyrå planlegge ferien deres istedenfor at de gjør det selv.

Om ikke reisebyråene følger den samme trenden som flyselskaper og andre reiserelaterte bransjer, så vil de raskt falle av lasset. Nettreklame av høy kvalitet vil ikke bare hjelpe reisebyråer med å finne nytt beite på reiseplanleggingsmarkedet, men vil også kunne utvide reisebyråets rekkevidde. Om reklamen distribueres rett og dukker opp på ofte brukte nettsider som Google og Facebook, vil reisebyråets umiddelbare rekkevidde utvides kolossalt. Større internasjonal rekkevidde er noe et reisebyrå vil nyte godt av.

 

Målrettet reklame

Som reisebyrå kan det også gjøre underverker å ta i bruk informasjonskapsler, på engelsk cookies, som en del av promoteringen. På den måten kan man personalisere reklamering i henhold til enkeltpersoners antatte preferanser. Ved å motta informasjon om nettbrukerens tidligere aktivitet kan reisene og tilbudene som dukker opp på reisebyråets nettside skreddersys for å passe det brukeren måtte foretrekke. Dette fungerer slik at om en person ofte har besøkt utallige nettsteder med tilknytning til for eksempel storbyer og monumenter i Sør-Amerika, vil små filer, omtalt som informasjonskapsler, bli lagret på datamaskinen, med informasjon klar til å bli lest av andre nettsteder. God nettreklame vil da kunne tilpasse seg e brukerens netthistorikk, og friste med en billig reisepakke til for eksempel Chile eller Argentina. Slik øker sjansen for at vedkommende velger akkurat dette reiseselskapet fremfor andre.

 

travel-06

Comments are closed